Sidor

fredag 3 februari 2012

VAB

Hemma igår med lite kraxa, feberfri men med hosta och tokrinnande snor! Mamma mådde inte heller helt ok igår så det var en skön dag. Vi låg i soffan från åtta på morgonen, gick upp och la oss strax efter tio och sov till tolv! Sedan var det myspys på eftermiddagen. Maken kom hem och mådde pyton så han gick och la sig vid 20:30.

Idag har vi varit ute med Wilma, åkt pulka och hälsat på traktorn (kakkoj) och blivit omkörda av lastbilen (lapiil) innan vi gick till pappa och fikade och åt lite gurka (kucka) och busade.

Hormonerna spelar fritt. Ena sekunden är jag överlycklig och allt är bra, andra sekunden känner jag mig som världens ensammaste och bittraste människa. Mina systrar har skitkul och det känns som om de rådissar mig. Jag bråkar med Maken om skitsaker så allt ställs på sin kant bara för att jag har så svårt att kontrollera mig just nu. Jag vill bara gråta emellanåt men försöker försöker försöker låta bli. Summa summarum är att jag i detta blir Stora starka jag igen vilket är livsfarligt! Jag vill ju dela det här med min Man. Jag vill ju förklara varför jag säger som jag gör ibland, varför jag överreagerar. Men spelar det någon roll vad jag säger till någon just nu? När jag väntade Alma kändes det som om Maken var mer närvarande och mer förstående, nu känns det inte alls så. Så jag måste försöka vakta hormonerna men det är så infernaliskt snabla svårt!

Hormonjäklar, be gone!

Hade jätteont i magen inatt vid 2-tiden. Så ont att jag vaknade av smärtan. Kändes som kraftig menskramp och jag blev skiträdd men satte istället igån och tänkte på hur man gör med Alma om man måste åka in till akuten! Praktiska mamman... Det onda gick över så småningom, som tur är.

Känns som om jag missar MASSOR på jobbet nu, men samtidigt är det rätt skönt att de får "klara sig själva". Det hela innebär dock att mitt bord är belamrat med papper på måndag och min inkorg inte alls är under 100 mail. Jag som rensade så bra häromdagen! Fast jag kollar lite mail hemifrån också...

Ikväll ska jag ut och käka med A-C, tror att vi åker till Noels och äter. Tydligen har Mini påverkat mamma sin så pass mycket att vitlök helt plötsligt igår till och med luktade gott! Så jag tänkte föreslå libanesiskt. Gott gott!

Sitter och slösurfar barnvagnar medan ALma sover. Ska man ha syskonvagn eller ska Alma åka bräda eller ska man vänta med en syskonvagn? Ska vi ha en utan bilstolsinsats eller en med (lutar åt med om vi tar en "vanlig" vagn. Tre hjul eller fyra?

Längtar så till 22:a då det är UL. Lilla gryn i magen vad jag längtar efter dig!!


Glad när mamma tar kort! Sen flörtar vi med mamma (dvs kisar) och sen börjar vi sjunga mitt i allt!








Totte på mammas dator, nyponsoppa i muggen, snutt och kanin i knät. Så får man ha det när man är hemma och är risig!

Inga kommentarer: