Sidor

lördag 4 februari 2012

Förbannade kolhydrater!

Tänkte att jag skulle testa lite kolhydrater, bara lite, nu när bebis ska komma. Vissa säger att man kan köra LCHF och vissa säger att det är idioti. Någonstans förstår jag att en balanserad kost är bäst men när det gäller pasta, socker och bröd så har jag svårt att hålla en balanserad nivå. Det är liksom allt eller inget.

Igår åt jag lite kolhydrater när vi var ute och åt. Åt ett par bitar pitabröd (doppade i fetaost och soltorkad tomatröra, trist eller hur!). Gick bra. Idag åt jag två Bragokex till fikat. Gick bra. Till middag var det från Linas Matkasse, nån wrap av tunnbröd. Så jsg åt 1 ½ tunnbröd. Funkade. Hade inte den här Å VA JAG HAR SAKNAT BRÖD-känslan som jag trodde att jag skulle ha. Bra där!

Sen till Mellos så snacksade jag och tant M på nötter. Vanliga nötter. Och jag åt inte många. Men där någonstans dog min mage! Jag ser ut som om jag är i sjätte månaden, utan att spänna ut magen I might add. Jag mår brutalt illa (igen) och vill mest spy. Det värsta är att det kommer INGET ur någon ände.

Så jag släcker ner, går och lägger mig och hoppas på att det går över.

Imorgon blir det fasiken inga kolhydrater!

Natti!

Inga kommentarer: