Sidor

måndag 6 februari 2012

Låt mig gnöla lite

Jag mår illa. På morgonen. På förmiddagen. Vid lunch. Efter lunch. På eftermiddagen. På tidiga kvällen. På sena kvällen. Innan sänggående. På natten när jag vaknar.

Så här var det INTE med Alma i magen.

Snälla lilla plupp i magen, be kind!

Alma fick feber igår kväll, 38,2. En timme senare hade hon 38,4. Vägrade mat och vägrade annat än att sitta i mammas famn. Hon vaknade vid nio och var otröstlig och tog sig för huvudet så hon fick en skvätt Alvedon som hon duktigt drack ur "lilla muggen". Hon har sovit oroligt inatt med drömmar, legat och gnytt och bökat som sjutton och Maken har snarkat. Så jag har väl sovit lite lätt hackat inatt kan vi säga.

Alma vaknade halvsex imorse. Satt och lekte med nallarna och dockan i sängen tills dockan (den nya favvon är den stickade hon fick i julklapp av sin farmor förra julen) fick en flygtur ner på golvet. Då skulle mamma ta upp den och sedan ta upp Alma. Så hela familjen var uppe och skrotade vid halvsex imorse, inte ens barn-TV hade börjat då! Tempade upp 38,4 även imorse. Gjorde ont i mammahjärtat imorse och gå hemifrån när hela kroppen och vettet skriker "stanna hemma hos ditt sjuka barn!!!". Maken är hemma idag, Wilma får vara på dagis och jag försöker få något gjort här mitt i illamående attackerna.

Går så där. Sitter mest och flummar känns det som!

Katrin Zytomierska ska till mammabloggalan får jag just veta. Prata om LCHF och signera sina böcker om detsamma. Va?! Hon och LCHF? Jag har helt klart inte hängt med och tycker att det känns helt ok just nu faktiskt. Min åsikt om Katrin Z är helt klart delad, Hon vågar stå för vissa saker men jag kan även tycka att hon är lite väl mycket. Eller så är det bara jag. Kanske får möjlighet att omvärdera mina åsikter om henne, hoppas det!

Förövrigt ser jag fram som sjutton mot Galan! Biljetter släpps idag, kanske ta lite av de futtiga slantarna på sparkontot och beställa biljetter ikväll!!

Jobba var det ja....

Hörs sen! Tjing!

1 kommentar:

Bloggminglet 2012 sa...

Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)