Sidor

fredag 17 augusti 2012

Sköljmedelsfundering

Var och storhandlade idag och skulle köpa sköljmedel. Har kört med ICAs Skona oparfymerad ett bra tag men var sugen på den gamla godingen Comfort blå. Så jag hittar naturligtvis den stooora flaskan på 4 liter och tänker att den här måste ju kosta skjortan. Tittar på prislappen flera gånger. Tittar vad den lilla flaskan Skona på 750 ml kostar. Folk måste ha trott att jag var seriöst knäpp där jag stod och gapade.

Skona kostade typ runt 30 spänn, minns inte exakt. För 750 ml.

Comfort blå kostade 39:90. FÖR FYRA LITER!!! Valet var inte så svårt! Och här har jag gått och trott att Comfort bar lite av ett märke som kostade. Tydligen inte! Himla glad blev jag för 4 liter god doft och bra sköljmedel!

Till pluttans tvätt kommer jag att köra parfymfritt, precis som jag gjorde med Almas. Nu mer har jag mindre mängd sköljmedel pm jag vet att hennes kläder ligger med i maskin. Om ens något, använder ofta mina sheets istället; sköljmedel på blad som man lägger in i torktumlaren. Love it!

Nu är det sovdags för fru Karlsson.

G'natt!

Inga kommentarer: