Sidor

onsdag 15 augusti 2012

Det har kommit förfrågningar...

...om uppdatering! Jag vet att det har varit dåligt med det, faktiskt uselt! Faktum är att jag nästan dagligen tänker "det där skulle jag skriva om" men så blir det inte av. Inte ens via mobilen. 

Våren gick och sommaren kom. Ur graviditetssynpunkt en helt ok sommar som inte har varit så varm och svettig. Jag blev sjukskriven och var hemma i en måndag tillsammans med familjen. Maken har jobbat på att få badrummet på övervåningen klart, utöver det har vi bara åkt på små kortare turer. Vi har åkt ångtåg i Mariefred, varit på Parken Zoo i Eskilstuna, gjort Kolmården med övernattning på hotell, firat Olof-dagen på Taxinge men mest har vi njutit av hemmatid, att bara rå om varandra. Alma har varit mycket blöjlös i sommar, det har tvättats mååånga små trosor men det tar sig, nu säger hon till ibland när hon behöver kissa. 

Hon har fyllt två och jag ska lägga ut ett eget inlägg om det med bilder och försöka få in filmer också. Hon pratar och sjunger och är ömsom sjövild ömsom världens goaste unge. Hon har börjat göra ett "mysljud" (låter typ naaaaaw) som hon gör när något är fint, sött, mjukt, något hon tycker om... Ofta kommer hon och kramas och gör det här ljudet och säger "min mamma". Eller så kramar hon ett mjukdjur och säger "tycker om". Eller som häromdagen när hon hjälpte mig att baka till sitt kalas när hon fick tag i paketet med vaniljsocker och säger att "mamma den rolig, tycker om den", lägger paketet mot kinden och gör Naaaaaw-ljudet.

Ibland kommer det saker man inte är beredd på. Wilma har en förmåga att andas väldigt högt, det låter liksom som om hon snarkar när hon ligger och tittar upp på Alma där hon sitter i sin stol vid matbordet. Igår tittar hon på Wilma och utbrister" tyst Mima!". Ibland kommer det "spelar ingen roll" och så skakar hon på huvudet... Helt underbart! 

Jag mår nu bättre än när jag blev sjukskriven, jag har fortfarande vansinnigt låg stresströskel och ett väldiga problem med prestationsångest och känslan av att inte räcka till, att inte vara bra nog. Hänger nog ihop. Nu jobbar jag 50% under augusti och det känns bra! 

Maken fick åka in på akutoperation eftersom hans tarm fastnade i hans magbråck (även kallat Benke) så läkaren sa att han hade haft änglavakt och ett par timmar senare så hade tarmen kunnat spruckit! Det blev två ytterligare hemmaveckor för Maken med lyftförbud och omplåstring. Dessvärre har rötmånaden gjort sitt så såret har blivit inflammerat och gått upp efter att stygnen togs. Så nu väntar återbesök på kirurgen för att följa upp hur det läker. 

Vår nya lilla Mini då? Jo hon sparkar och buffar och knölar och har sig för jämnan, det är full rulle i magen! Magen är fortfarande relativt liten, i alla fall i jämförelse med Alma. På förra besöket hos BM så kom jag upp liiite på kurvan så nu är jag nästan uppe på medel, med Alma låg jag bra över medel hela tiden! Kom underfund med igår att det faktiskt bara är 6 veckor kvar till BF! Jisses... Var tog den tiden vägen? Känner mig dock väldigt färdig med att vara gravid nu, nu längtar som som sjutton efter förlossningen och den lilla busunge som ska ut! 

Som sagt, det kommer mer uppdatering.. Bjuder på lite bilder från de senaste veckorna så länge!

Så här skitig kan man bli efter en kvällspromenad efter vattenpölshoppning med mamma och grushögsklättring.
 O
Maken och seriösa jag på väg ut i skogen för lite svampplockning.
Masterbaristan och hennes elev.
Skulle vi åka nån båt eller?? Jag är klar nu!
Puss på dig pappa!
Vad har du där Alma? SAMP!
Pusskalas!
Vecka 33
Pennor mamma!!
"Samma som mossa, bollar i öronen. Mina bollar rosa!" (Och sen försvann hon på åkgräsklipparen...)
Årets första och hittills enda bad blev i Sorunda hos M&Y. Alma gillade inte att gå på sjöbotten men att komma ut och bada hos mamma var helt ok!
Häng med mostrarna på Taxinge 29/7
Bakar kladdkada!
Mage!
Siiiin anka, tycker om ankan! (Present från Moster Go)
På lekslottet på födelsedagen, tog med sig pappa hööögt upp i stora klätterställningen och klättrade ut i drakhuvudet!
Fått tidig födelsedagspresent från BFF, hon har självklart (?) lika dan!
EMIL!!!! (Present från farmor och Eric)
Vi skickar godnattbild till pappa som sitter på akuten med sitt inflamerade operationssår.

Inga kommentarer: