Sidor

onsdag 19 september 2012

Dag för dag

Ett loppisfynd från FaSussi blev en hit och blev genast döpt till Timothy.

Köpte nytt skötbord på Blocket, slipade och  målade. Klar förbättring! Ska till en hylla också.
 

Regnar det så gör det!

Min Mima. Min Mima muuk. (Morgonmys innan vi åker till dagmamman)

Morfar och Monicas badkar har fått gäster; KRÄFTOR! Dessa utforskades med pappa och Moster Go.

Mormor har hittat en av mostrarnas dockor, den fick genast en ärad plats!
Är i vecka 38. Det känns! Foglossningen är emellanåt BRUTAL (som just nu) och varenda steg ilar både uppåt och neråt, framfogen känns som att den ska gå itu när som och just nu brinner nedre delen av ryggen. Samtidigt sparkas det hejvilt i magen. Det är inte alls samma sak som med Alma, med henne kändes det som att det fanns mer plats i magen, här är magen liksom för liten så den är liksom spänd spänd spänd! Nytt besök hos barnmorskan nästa vecka. Förra veckan var huvudet fortfarande ruckbart, järnvärdet bra och hjärtljuden var jättefina!

Längtar så till förlossningen även om det är med delvis splittrade känslor och viss rädsla eftersom Maken åker till Las Vegas 27/9 och kommer hem på BF-dagen. Tänk om lillsnurpan bestämmer sig för att komma då! Jag har ifs sällskap men ändå...

Just nu har vi det tufft, vi båda kämpar med våra känslor, våra gränser, vår interna stress. Jag som är sjukskriven för delvis stressymptom (och delvis foglossning) och Maken som försöker räcka till överallt så han blir alldeles sönderstressad. I morgon ska vi till familjerådgivningen igen vilket är bra, vi kan inte ha så här.

Alma ska på tvåårskontroll imorgon, ska bli spännande att se vad puckot tänker säga och skriva om henne. Kan du hoppa? KAN HON HOPPA? Kan hon gå normalt är väl rätt fråga... Kan du färgerna? Låt oss säga så här; idag plockade Alma en blomma. Mamma kolla en gul maskros! Just så... Hon räknar med Jake och piraterna, hon räknar till tio på kulramen och lägger men 4 vindruvor framför henne räknar hon dem. Hon sjunger Ai se eu te pego och en massa barnsånger. Hon ÄLSKAR Emil i Lönneberga och hans Snickerboa, hon svarar på tal ibland så man tappar hakan och måste verkligen anstränga sig för att inte börja gapskratta i allvarliga situationer. Exempel på det är när hon har bitit mig i fingret en morgon och jag allvarligt säger lätt bryskt "Alma! Vad säger man nu när man har bitit?" och förväntar mig ett "sölåt" men får istället "Mamma jag ÄR inte galen!". Va?! Va bra! Återigen, hämtat från Emil.

Babyskyddet står i hallen, imorgon ska jag åka och titta på en begagnad vagn, ett superfint babynest ligger i spjälsängen, kläderna ska läggas ner i lådan i byrån... Jag är snart redo. Bring it on!

Nu måste jag sova, ska försöka få hjälp uppför trappen!

Återkommer!


1 kommentar:

Keeya sa...

Hjärtat, tänker på er!