Sidor

torsdag 17 maj 2012

Ögonakutentidsfördriv

Lovade ju uppdatering, har gått så där som ni märker... Nu sitter jag på ögonakuten med ont öga med vit fläck i medan pappa har hand om Alma och maken är i Polen på EM och ska strax bryta höger. Igår blev han EM-trea i vänster master -80.


En av anledningarna till brist på uppdatering är att det är så mycket på jobbet att jag inte orkar sparka igång datorn och producera något på kvällarna. Många dagar slutar i gråt, antingen på vägen hem eller när Alma lagt sig, i makens famn.


I magen sprattlar liten bebis som fortfarande beräknas 2/10. Ultraljudet såg bra ut, moderkakan ligger i bakkant så allt var så mycket tydligare än med Alma. Hos MVC häromdagen tickade hjärtat på som det skulle och allt var bra med mina värden också.


Det sparkas och har sig i magen ofta, redan för två veckor sedan (i v 18+4) kände jag rörelser med handen! Liten kicker i magen tror jag! Har gått halva tiden men magen syns knappt, kan fortfarande ligga på mage och få massage, kan ha vanliga jeans med gummisnodd istället. Mammabrallorna åker ner, även om jag har dom för att det är mer bekvämt!


Längtar till sommaren och utflykterna vi ska göra när vi har våra 2 gemensamma veckor semester, längtar till hösten då vi får tillökningen.


Maken och jag går hos familjerådgivning hos en suverän Monica som inte kör med psykologsnack utan är som en vis medmänniska i skinnbrallor och DrMarten-kängor. Vi får med oss verktyg och saker att tänka på och jobba med och även om det är en lång väg kvar så tar vi små små steg hela tiden. Vi kämpar på varsitt håll med att arbeta på våra egenheter men kämpar även tillsammans med att funka som par. Visst finns det dagar då irritation finns och man håller på att bli galen på småsaker men då gäller det att ta ett djupt andetag, tänka till och analysera situationen och om det är värt att vara irriterad och grinig. Oftast gör det ju inte det egentligen!


Nu har ni en liten uppdatering i alla fall! Och här fortsätter väntan.....


Inga kommentarer: