Sidor

torsdag 3 januari 2013

Men så sov då!

Alma knölar ju som vanligt. När jag ropade "GÅ OCH LÄGG DIG!!!" sista gången, efter att hon ropat på PAPPA massor med gånger och var på väg till trappen, så storgrät hon och sprang in på sitt rum. Efter det blev det tyst.

Men. Agnes.

Vanligtvis brukar jag kunna ställa ut henne i vagnen på trappen vid 19-tiden och sedan sover hon till 22:30. Idag vaknade hon 17, åt, badade, åt lite till och var trött så jag bäddade ner henne och ställde ut henne. Men hon ville inte sova. Jag var ombytt för att sätta mig på cykeln. Maken tog Agnes och fick henne att somna i vagnen, jag läste saga för Alma och skulle precis börja cykla när Agnes börjar skrika igen. Jag ger upp. Går ner, tar in henne och tar upp henne. Kanske rap? Kanske magen? Kanske för varm? Vad vet jag. Hon satt i mitt knä och bajsade lite. Pratade lite. Åt lite. Försökte få henne att somna igen. Men nej.

Reste mig och gick runt i vardagsrummet. Då. 21:30 somnade hon.

Så någon cykling bidde det inte. Och jag som var så taggad!!


Inga kommentarer: