Sidor

fredag 1 juli 2011

Naglar

Stinasattet - med gele

Gora rent, slipa av gammalt material med liten maskinslip, fixa nagelbanden, gora rent,  lagga pa primer, in i UV-lampa, blanda glitter med gel, kludda pa glittergel md pytteliten pensel med enormt precision, in i UV-lampa, kludda pa genomskinlig gel, in i UV-lampa, slipa med liten maskinslip, diskutera langden och formen, gora rent, pa med lack, in i UV-lampa. Klart!

Tid: Tva underbara och njutbara timmar med UNDERBARA Stina, en angel som har fatt for sig att bosatta sig har pa jorden.

Pris: 400 prisvarda kronor

Resultat: hallbara snygga naglar

USAsattet - jag bad om gele, T bad om gele at mig och de sa att gele var vad jag skulle fa!

Sitta med handerna i acetonbad i 5 minuter (fast jag sa att det inte ar akryl jag har utan gele), slipa lite pa mafa pa ytan med maskinslip, anvanda en tip for att ta sig in mellan materialet och nageln for att sedan slita av materialet fran nageln (har nagonstans borjade tararna branna) pa ett ytterst smartsamt satt, fragasatta varfor hon gjorde sa (for att fa svaret pa amerikanska med vietnamesisk brytning knappt horbar genom den enormt tjocka ansiktsmasken hon hade pa sig att jag ville ju ha ett nytt set), kapa av naglarna med en "vanlig" nagelsax oxh dessutom boja nageln uppat under tiden, hela tiden anvandande en tip som elakt verktyg, slipa direkt pa nagelplattan med liten slipmaskin forsedd med sandpappersdrill (AJ va varmt), limma dit tippar, klippa av tipparna (utan att disskutera langd), slipa med liten maskinslip for att luckrar upp ytan pa nagel och tip (AJ), pensla pa nan primeraktig vatska, klutta pa akrylglitter med en enorm pensel (nar jag fragasatter och sager att jag ville ha gele sa hon att det har ar mer hallbart... Sa jag att jag satt och bet mig i lappen for att inte borja stortjuta vid det har laget), ta bort overblivet och forma med en tip, klutta pa rosa (som sedan blev genomskinligt) akryl med samma enorma pensel, slipa lite med liten maskinslip, slipa lite med buffer, byta stol, pa med lack och in i UV-lampa i 4 minuter under vilka hon kom och filade lite pa vassa "pluttar" i lacken for att sedan stoppa in handen i UV-lampan igen. Klart!

Tid: 30 minuter

Pris: 50 (satans) dollar = ca 325 kronor

Resultat: ovanligt korta, breda naglar med sma "plitor" i lacket. Just nu gor varje fingertopp, pa sidorna av naglarna, valdigt ont och ommar och bultar.




Ar jag nojd? Nej. Gjorde det har dagen battre? Nej. Blev hemlangtan mindre? Nej.

Tydligen har aven Maken en viss hemlangtan visar det sig, kan det vara darfor han har varit lite, hmm, lattretlig de sista dagarna? Han har inte velat saga nagot. Han bad om ursakt for sitt utfall imorse men jag har inte riktigt svalt det och lagt det bakom mig an. Inte ens med lite glass i magen kanns det battre...

Bilens termometer visade 113 F idag nar de hamtade mig pa nagelsalongen. 45 grader. Tror inte att den stammer men om man kollar vadersidor sa har det varit runt 35-36 men det kanns ju sa mycket varmare med den vansinniga luftfuktgheten. Just nu ar klockan straxt efter atta pa kvallen, solen ar pa vag ner och det ar anda 32 grader ute.. AC ja tack!

Medan Alma sov pa eftermiddagen chattade jag med Tant M som jag saknar som en tokig, och finaste Keeya som jag har mer gemensamt med an vad jag forst trott. Harligt att fa lufta, tack FB och tack tjejer!!

Lite bilder fran kvallens plaskstund!




 Lite andra bilder...

Leksaker? Nej det racker med en skokartong som man blir runtputtad i av mamma!

Downtown Omaha,NE

Posera mera (dar ser ni mina fula skr men som ar de skonaste jag agt pa laaange)

Gerald Ford foddes i det har huset
Jag fick just nyss hjalpa tva vettskramda foraldrar da Sofia inte andades. C var likblek nar han hamtade mig, jag stod ute och pratade med Maken och Jason, och T stod och halvskakade i trappan med Sofia pa armen. Sofia sjalv hade det jattejobbigt eftersom hon hade hela munnen och halsen full med slem! T hamtade en sug (gummibollvarianten med lang hals, liknande de man har nar man skoljer oronen) och sog ut en massa slem. Sedan la vi ner henne pa skotbordet och jag horde hur svart hon hade det med andningen sa jag sprang och hamtade lilla vaska som jag packade med oss med nassug, koksaltlosning och nasspray. Sa jag fragade om det var ok att jag gjorde och berattade vad det var och vad jag gjorde och nu sitter T med henne i famnen i soffan och jag tror fasiken inte att hon kommer att lagga ner henne ikvall, hon blev valdigt skarrad.

Det varsta ar att det ar jag eller Maken som smittat henne.

Naval, nu ar detta inlagg slut men jag ska skriva ett till, mycket mer upplyftande!

Hoppas ni har sovit gott!

God morgon Sverige, God natt Omaha!

P&K

Inga kommentarer: