Sidor

onsdag 30 november 2011

Sjukt var det här!

I söndags fick Alma feber. På kvällen hade hon 39,1. Eftersom jag har den position jag har på jobbet och även det samvete jag har så kan jag inte överge mina kollegor "i skiten" så jag bad om hjälp så på måndag morgon kom pappa och passade Alma och böts av av Moster Go. Så har jag jobbat förmiddagar, stressat som en tok de timmar jag jobbat för att åka hem till min sjuka skrutt.

Äta har gått sådär. Även dricka. Det har varit lite lirkande, helt klart. Igår var hon så ledsen så ledsen. Så ledsen. Ville inte sova. Så vid halvtio igår somnade hon. Då var mamma rätt trött efter en eftermiddag i samma ledsna tema. Mammas stakars skrutt.

Idag när jag kom hem hade hon 37,2 och nu på kvällen 37,5. Skönt! Stekte plättar till lunch och hon mumsade i sig fyra stycken och dessutom en liten yoghurt till efterrätt! Hon blir hemma med morfar och moster imorgon också så får vi se hur det ser ut på fredag. Nu är i alla fall A-L frisk igen, hon fick öroninflammation stackaren.

Alma är väldigt fascinerad adventsstjärnorna jag har satt upp, hon hämtar och lämnar saker man ber henne om. Frågar man vems bollen är (när hon har Wilmas boll) så säger hon "Gisa". Katten säger uuaauu och hunden vovovovovo. Hon gör rörelserna till Imse Vimse("Isse isse nde") och igår när jag satt och sjöng började jag sjunga på "tomtenissarna" och under tipp-tapp så gör hon rörelserna till den! Tror A-L har ett finger med i spelet där! Clementin är "tii", tomte har hon sagt ett par gånger. Säger man att hon ska gå till sitt rum så gör hon det (förutsatt att vi är uppe, annars går hon till grinden). Säger man att man ska bada, byta blöja eller sätta på pyjamas så springer hon in i badrummet och tänder lampan. Hon hämtar böcker själv om man ber henne och hon älskar att få bok läst för henne. Hon klättrar upp i soffan och på stolar, jagar man henne tjuter hon av skratt!

Nu har jag sammanfattat förra veckans kost som jag ska skicka till Åse. Vågen står still på 85,9 kg. Men jag har inget sötsug, är bara lite saltsugen på kvällarna men ett par ägg med lite salt och majonäs botar det.

Nu ska jag appropå ägg gå och koka till kvällsmål och morgondagens frukost.
Ha nu en fin kväll!


1 kommentar:

Jennie sa...

Tycker du är grym som kör LCHF, det skulle jag verkligen oxå vilja men passar inte in i min livsstil just nu. Har försökt utesluta så pass mycket kolhydrater som det går men det blir ju lite iaallafall..!
Med vilja går allt, det kommer därför gå super för dig!