Sidor

onsdag 24 november 2010

Onsdag helt enkelt

Händer är gott!
Testperson för SCB, fina skor från tant A-C och senaste köpet på Tradera. En rolig dag att hämta posten på med andra ord!
LUSSEBULLAAAAAR!!!!!!     

Idag var Crille och Wilma här igen, gick jättebra! Det har stormat och snöat idag så in i vassen så vi har bara hållt oss inomhus, jag har glidit runt i tights, raggisar och långkofta. Bekvämlighetsfaktor = hög! Maken kom hem och hade med sig posten som hade lite gosaker idag! Dels ett brev från SCB innehållande 2 Tidsböcker som jag ska fylla i under fredag och lördag för att delta i en undersökning om hur kvinnor tillbringar sin tid! Hahaha, jo du! När damen från SCB ringde i förrgår och skulle intervjua mig så hade hon uppgifter om att jag var ensamstående. Njae... Inte längre! 

Sedan var det ett paket som jag kände igen handstilen på; tant A-C! I låg det ett par EXAKT likadana "kängor" som jag fått av Elli men som var alldeles för små. Dessa var däremot perfekta! Underbart!

Och till sist en Tradera-vinst; en pyjamas i strl 68 eftersom 62 börjar bli lite litet på stora tjejen!

På kvällen fick jag ett ryck och satte igång med bullbak samtidigt som jag drog igång klassisk musik på stereon. Härligt! Syrran ringde och bekräftade att det blir julmarknad på Torekällberget på söndag. Deras tema är Glad Jul. Vilket nytänkande va? Har druckit en flaska värmande glögg idag! Gott gott gott!


Maken och jag har pratat om det tunga. Vi hoppas vi har hittat en väg ur det. Han och jag har klarat av så jädra mycket under vår korta tid tillsammans och det ska väl då vara fan om vi inte klarar det här också! Tillsammans är vi starka om vi väljer att vara starka tillsammans! Så enkelt är det!


Så nu ska jag göra något jag inte har gjort sedan i juli; jag ska somna bredvid min man! Eller försöka i alla fall, soffan är inte så vansinnigt bred...


Sov gott alla härliga personer därute!

Inga kommentarer: